HIT 2010/2011 (zima)

Celkové zhodnocení sezóny 2010

Radko, 3. místo (478 bodů)

Radko jr., 4. místo (468 bodů)

 

Ačkoliv vypadají současná umístění jako malý ústup z dominantních pozic, RCF team jej považuje za veliký úspěch.

  1. Jezdci přešli na novou techniku.
  2. Několik závodů teamový inženýr s jezdci hledal správné nastavení.
  3. Občas jsme se potýkali s technickými problémy.
  4. Byla to první sezóna absolvovaná na koberci.
  5. Objevilo se mnoho nadějných (mladých) jezdců, kteří jezdí opravdu špičkově.

 

RCF team má v současné době plně konkurenční monoposty, u kterých zbývá pouze drobně vylepšit set-up pro technické pasáže.

Jak se ukázalo zájem o kategorii Hobby narůstá a konkurence je opravdu veliká. Proto pro letní sezónu RCF team připravuje na své tréninkové trati, kterou hodlá upravit,  velké množství testování a tréninků, aby jsme si i nadále udrželi naše pozice. 

 

9. 4. 2011, 71. závod HIT

Do posledního závodu RCF team nastoupil s očekáváním velikých soubojů mezi Radkem a Honzou Kupským, neboť teprve poslední závod měl rozhodnout o tom, kdo získá druhé a třetí místo v celkovém hodnocení.
Dále byla věnována velká pozornost monopostu Radka jr., u kterého se minulý závod vyskytl problém v podobě nefunkční elektroniky (zřejmě způsobené zapojením ventilátoru do bind slotu na přijímači).

Jako obvykle RCF team dorazil až na poslední rozjížďku, kterou ovšem stihnul takřka na poslední chvíli a jezdci jej proto absolvovali s nenamazanými pneumatikami. I přesto ovšem jezdci v opravdu velmi nabité konkurenci velice mile překvapili.

V následujících finálových jízdách se oba dva jezdci zlepšovali, ale v této kategorii se sešla opravdu velice silná a vyrovnaná konkurence, takže na nejlepší nestačili.

Postavená trať byla kombinací velice rychlých úseků a technických pasáží. Na rovinkách byly naše vozy s konkurencí vyrovnané, ovšem ztrácely v technických pasážích. To bylo zapříčiněno zkušenostmi a jezdeckou "ne"vyzrálostí našich jezdců. Otázkou zůstává, do jaké míry by jezdci byly schopni stíhat v technických pasážích s motory Johnson 540-J. Tyto jsou přeci jenom o něco silnější (zejména ve zrychlení) oproti námi používaným motorů mabuchi RS-540 SH.

Monopost Radka jr. tentokrát fungoval bez sebemenší chybičky a tak se mohl soustředit pouze na jízdu.

Tentokrát podal velice dobrý výkon a prokázal obrovský progres, kdy zejména ve druhé rozjížďce "proháněl" chybujícího teamového jezdce Radka.

Radkův výkon na Honzu Kupského nestačil a tak jej v celkovém hodnocení předstihl o pouhý 1 bod.

 

Průměrný čas na 1 kolo v Hobby:
         Radko       Radko jr.

3R:    17,276      23,082
1F:    17,103      20,116   
2F:    18,224      18,717
3F:    16,923      18,738

  

13. 2. 2011, 70. závod HIT

Předposlední závod byl pro Radka jr. prvním závodem s novým podvozkem Tamiya TT-01E type R. Ovšem provázely jej neuvěřitelné technické problémy.

Ještě v pátek večer, po stavbě trati byl podvozek po dobu 5ti minut testován teamovou jedničkou. 

V sobotu ovšem Radko jr. v poslední rozjížďce (jeho první) odjel pouze 1 kolo a dál nemohl pokračovat, neboť se vyskytla neznámá závada. Teamový inženýr usoudil, že se model vypnul po nájezdu na mantinel - vypnul se hlavní vypínač, který se vypínal směrem dozadu. Proto mechanik během několika minut obrátil vypínače u obou vozidel tak, aby se vypínal směrem dopředu (po směru jízdy). Vozidlo Radka jr. bylo odzkoušeno a vše bylo v pořádku.

V první finálové jízdě ovšem opět ujel pouze 1 kolo a vůz se opět zastavil. V depu teamový mechanik zkontroloval regulátor a zjistil, že je úplně rozhozený a ukazuje špatné hodnoty. Jednou z možností této chyby RCF team vyhodnotil zapojení ventilátoru do bind konektoru na přijímači. Byl proto odpojen a regulátor znovu naprogramován. Po této opravě vůz fungoval bez jakých koliv problémů.

V kategorii Hobby Radko po těsném souboji porazil Jakuba Nytru, ovšem ztratil na svého největšího soupeře Jana Kupského velice cenný 1 bod a už figuruje na celkově druhém místě  s náskokem pouze jednoho bodu. Poslední závod tedy bude velice zajímavý.

Radko jr.vzhledem k tomu, že absolvoval v Hobby pouze dvě finálové jízdy předvedl velice hezký výkon, kdy průměrný čas na jedno kolo vylepšil a více než 2 sekundy.

Kategorii Stock Standard Radko jr. vůbec neabsolvoval a Radko pouze dvě finálové jízdy. Ačkoliv původní hodnocení v této kategorii bylo hodnoceno velice pozitivně, nyní zde bylo veliké množství "kontaktů", které byly způsobeny především náročností dané trati. V posledním závodu se proto RCF team této kategorie nezúčastní.

  

19. 1. 2011, 69. závod HIT

Vedení RCF teamu rozhodlo o neúčasti na tomto závodu. Pro celý RCF team byl naplánován odpočinek.

Jezdci Radko jr. a Jan se věnovali fyzické přípravě na lyžích na Trojáku. Management teamu využil služeb wellness centra v hotelu Alexandria v Luhačovicích.

 

29. 1. 2011, 68. závod HIT

Náš RCF team poskytla obrovská smůla v podobě chřipkové nákazy a proto se RCF team nezúčastnil tohoto závodu. Zejména pro Radka jr. to byla doslova katastrofa, neboť měl absolvovat závod s novým podvozkem TT-01.

 

11. 12. 2010, 67. závod HIT

Do posledního HITu v roce 2010 RCF team nasadil svoje vozy do dvou kategorií. Kromě Hobby to byla také kategorie Stock Standard (StSt).

A  proč RCF team vstoupil o do této kategorie, kde se svými podvozky, motorizací a jezdeckými zkušenostmi nemá výraznější šanci na úspěch ? 
RCF team splňuje pravidla pro tuto kategorii. A když už jsme na závodech, tak proč toho nevyužít a pořádně si aspoň nezatrénovat, když už stabilně nestíháme první dvě rozjížďky. Zároveň nemusíme cca 1,5 hodiny čekat na další jízdu v kategorii Hobby.

V těchto závodech jsme se zaměřili zejména na sledování naší výkonnosti, jakých budeme dosahovat časů v jednotlivých jízdách a to zejména v kategorii Hobby, kde je přeci jezdecké pole mnohem více vyrovnané. Ve Stocku Standard jsme se snažili hlavně nezavazet rychlejším jezdcům a soustředili jsme se na co nejplynulejší jízdu v ideální stopě.

Všichni členové RCF teamu nasazení ve dvou kategoriích hodnotili velice pozitivně a proto i na dalších závodech v tomto trendu budeme pokračovat.

V kategorii Hobby RCF team obsadil 5 (Radko) a 9 (Radko jr.) místo, v kategorii StSt 15 (Radko) a 16 (Radko jr.) místo.

Radko
Nasadil jsem jednodílný kardan a převod 25/55. V kategorii Hobby jsem na rovinkách v podstatě držel krok s nejrychlejšími (jejich převod byl 26/55, motor Johnson 540 J), ovšem v technických pasážích se ještě mám co učit.
Ve StSt se ukázalo, že pokud jedu defenzívně ideální stopu, jsem schopen za sebou udržet i mnohem rychlejší jezdce. To jsem ovšem vyzkoušel pouze v jednom kole.  Jednoznačně se větší počet ujetých kol ukázal jako velice pozitivní, neboť jsem se v Hobby neustále zlepšoval.

Průměrný čas na 1 kolo v Hobby:
3R:17,661
1F:17,426
2F:17,280
3F:17,252

 

Radko jr.
Ve první finálové jízdě mě postihla závada na řízení (vypadnutý šroub) a protom jsem v ní odjel pouze 8 kol. Díky našemu mechanikovi se závada podařila odstranit. V dalších jízdách jsem už potom žádné technické problémy neměl a mohl jsem se soustředit pouze na jízdu.
Nasazení ve dvou kategoriích pro mě bylo velikým přínosem. Najezdil jsem cenné minuty na koberci a celý den mnohem rychleji ubíhal, než když se jezdí pouze v jedné kategorii
Co se týká jízdních vlastností vozidla, největším problémem je nastavení tlumičů. Auto v zatáčkách poskakuje. Musíme proto pořádně zapracovat na změně nastavení.

Průměrný čas na 1 kolo v Hobby:
3R:29,700
1F:24,078
2F:21,961
3F:21,709

Průměrný čas na 1 kolo v StSt:
3R:25,055
1F:22,281
2F:21,475
3F:21,913

 

20. 11. 2010, 66. závod HIT

Do druhého kobercového závodu RCF team nastoupil s mírně upravenými vozy. Radko s tvrději naladěnými tlumiči, Radko jr. s novým regulátorem. Oba vozy také měli provedeny olepení vnějších hran na pneu vteřinovým lepidlem.

Jako obvykle RCF team stihnul až třetí rozjížďku, ve které se ale oba dva jezdci potýkali se téměř nulovou adhezí. Ve finálových jízdách se ovšem adheze výrazně zlepšila, aniž by jsme se potýkali s převracením vozů. Pro RCF team to do dalších závodů znamená podrobněji se zaměřit na způsob a intenzitu mazání pneu (čili mazat, mazat a zase mazat a to i několik vrstev) a nasadit těžší převod 25/55.

Dalším zjištěním bylo to, že soupeři jezdí ještě těžší převody (25/55 nebo 26/55), takže ani Radko s převodem 25/58 na rovinkách nestíhal.

Celkově RCF team skončil na 7 (Radko) a 9 (Radko jr.) místě. V celkovém pořadí se jezdci RCF teamu po dvou závodech zatím drží na 4 (Radko) a 5 (Radko jr.) místě ze třinácti závodníků.

 

23. 10. 2010, 65. závod HIT

RCF team obsolvoval svůj první závod na koberci. Tento závod náš team bral jako seznamovací, neboť zatím neměl žádné dostupné data. Jednalo se zejména o nastavení nového podvozku TT-01 Radka a způsob mazání pneumatik.

Ačkoliv jsme to plánovali, nestihli jsme druhou rozjížďku (o 20 minut) a tak jsme hodinu čekali až konečně vyrazíme. Hned na úvod RCF team postihla katastrofa v podobě shoření regulátoru u vozu Radka jr. a tak náš mechanik Radko (s přispěním Tomáše Erdélyiho, který nám zapůjčil regulátor) se snažil dát vozidlo do provozuschopného stavu. Na rozjížďku to ovšem nestihnul a tak musel Radko jr. nastoupit až do finálovek.

Před minut před druhou finálovkou postihla vozidlo Radka jr. další pohroma a to v podobě tzv. rozpadlého servo saveru, kterého náš mechanik v průběhu oprav nevšimnul. Jednalo se o ochranu serva před nárazem, které vozidlo utrpělo v průběhu první finálovky. Radko jr. tedy na pokyn mechanika vyrazil k hlavnímu časoměřiči (Zdeňkovi Šafářovi) a požádal jej o posunutí startu o 2 minuty. RCF teamu bylo vyhověnu a teď už jenom záleželo, zda-li náš mechanik vše stihne (vyšroubovat servo, vyšroubovat servo saver, znovu jej sestavit, zašroubovat servo saver, naistalovat servo, nastavit trimy). Vše v časovém limitu stihnul (kdyby byl na závodech i nějaký šéf F1 teamu, tak jej nabídka angažmá nemine).

Naštěstí nás už potom nic strašného nepotkalo, závod jsme absolvovali, sice na předposledním a posledním místě, ale získali jsme spousty zkušeností a zjištění, kde jsou naše největší slabiny.

Radko

V rozjiždce se auto strašně naklánělo (vypadalo to spíše jako jízda s kachnou - Citroenem 2CV), byla veliká citlivost na řízení,  zbytečně moc velké výchylky a lehký převod. V přestávce před finálovkami jsem proto tlumiče přitvrdil alespoň vložením podložek pod pružiny, otupil řízení a dal menší vychylky. Auto se chovalo fantasticky.
Před finálovkou jsem opět namazal pneu a auta se čalo chovat úplně jinak. V každé zatáčce mělo tendenci se převrátit. Na třetí finálovku jsem tedy nasadil ještě tvrdší pružiny a namazal pouze vnitřní okraje pneu, což velice pomohlo. Náš poznatek je tedy jasný. na zadních pneu mazat pouze vnitřek, přední raději vůbec. Také je zapotřebí zkusit těžší převod (většina jela 25/58).

Radko jr.

Po krátkém tréninku jsem nastoupil do finálovky. Snažil jsem se moc nezavazet rychlejším jezdcům. Přesto jsem to někdy tzv. neustál a s autem to pořádně napálil. Naštěstí se všechny technické problémy pokaždé jízdě vždy podařilo vyřešit.