HIT 2010

Celkové zhodnocení sezóny 2010

Radko, 2. místo (390 bodů)

Radko jr., 4. místo (377 bodů) 

 

25. 9. 2010, 64. závod HIT

Na posledním závodu HITu nás přivítalo "zakaboněné" počasí. Naštěstí takto vydrželo celý závod a rozpršelo se až po vyhlášení celkových výsledků celého seriálu.

Navzdory dosaženým výsledkům si náš RCF team udržel své dominantní postavení a v celém seriálu celkově skončil na 2 (Radko) a 4 (Radko jr.) místě.

Radko

V rozjižďce jsem měl motor Johnson 540-J, který se mi zdál strašně pomalý a také jeho teplota po rozjížďce dosahovala téměř 100°C. Vyměnil jsem jej proto za už 2 závody jetý Mabuchi RS-540 SH. Model se poté velice zrychlil, ovšem po skončení byla teplota opět příliš vysoká. S tímto problémem jsem se potýkal celý tento závod.
Vzhledem k tomu, že jsem se  vcelkovém pořadí seriálu už nemohl posunout nahoru a nikdo mě také nemohl předběhnout, jel jsem tak, abych si zajezdil a snažil se přijít na příčinu přehřívání motoru, který minulý závod s tímto převodovým poměrem byl bez problému.

Klady:

  • žádné

Zápory:

  • neustálé přehřívání motoru

 

Radko jr.

Ani v jedné z rozjížděk jsem nebyl poslední, což určitě veliký příslib do dalších závodů.

Klady: 

  • veliký posun vpřed, vyrovnaná jízda

Zápory:

  •  žádné

  

4. 9. 2010, 63. závod HIT

Jako vždy, náš team nastoupil až do 3 rozjížďky. V průběhu ovšem začalo pršet. Aspoň jsme si vyzkoušeli jízdu na mokru. Po skončení naší rozjíždky byl závod přerušen. Pršet ovšem nepřestalo a tak byl závod ukončen. Výsledky byly vyhlášeny na základě rozjížděk, takže pro náš team nic příjemného, neboť na mokrém povrchu se nedá zajet rychlejší čas než na suchém.

Jediným pozitivem byla velice vášnívá diskuse o pravidlech v kategorii Hobby na zimu (na koberci). Byly odsouhlaseny motory Johnson (540-J, 540) a Mabuchi RS 540SH.

Motory mají buď označení Johnson na čele motoru nebo na plášti nápis Mabuchi motor RS-540SH. Jsou běžně k dostání v sítí e-shopů a jejich cena se pohybuje do 300,- Kč. Tímto krokem se dle mého velice vyrovná celé závodní pole a rozhodovat bude pouze to, jak to kdo má v rukách. Velikou výhodou ovšem bude to, že i v podstatě krabicovým typem tzv. RTR si může kdokoliv přijet poměřit síly s ostatními a bude mít šanci na přední umístění.

 

14. 8. 2010, 62. závod HIT

V sobotu nás přivítalo počasí jako na minulém HITu. Tak akorát. Našli jsme místo ve stínu a šli na to.

Radko
Měl jsem nasazen nový motor Johnson, převod 23/55. V mojí první (celkově třetí) rozjížďce jsem si připadal neuvěřitelně pomalý. Inu, základní motor. Na rovince mě snad každý předjížděl. Musel jsem proto více zabojovat v technické pasáži a také zvolil taktiku co nejkratší stopy, abych si vyjel aspoň před rovinkou nějaký náskok. Doslova jsem řezal zatážky okolo kuželů a mantinelů. Zejména s Fanánem Stodolou to byl fantastický souboj. Na rovince mi ujel, abych jej pojel v technické pasáži. Prostě paráda. Nakonec jsem měl méně štěstí a skončil rozjížďku jako 6.

Ve finálovkách jsem se s modelem už více sžil a vždy se mi podařilo vybojovat si 5 místo. Velice zajímavé bylo vždy předjíždění o kolo (asi pro všechny v naší kategorii). V zatáčce se většinou seskupilo více aut a chvílemi to byl doslova masakr. I ti nejlepší létali vzduchem a ztráceli své vybojované pozice.

Klady:

  • vynikající závod, i s nejslabším motorem si lze zajezdit
  • motor se nepřehříval
  • pochytil jsem zase pát technikých fíglů od kluků z Brna

Zápory:

  • asi žádný

 

Radko jr.
Rozjížďka se mi moc nepovedla, tak jsem musel nastoupit do finálovek až z poslední pozice. Vzhledem k tomu, že tentokrát tam bylo dost nováčků, podařilo se mi ve finálovkách 2x dojet předposlední a jednou poslední. Celkově jsem skončil na předposledním místě. Tedy pro mě veliký úspěch.

Klady:

  • každým odjetým kolem se zrychloval

 

31. 7. 2010, 61. závod HIT

Tentokrát bylo optimální počasí na závody. Sluníčko moc nesvítilo, teplota okolo 20°C, prostě paráda. Jako obvykle náš team dorazil před 12. hod. Stihli jsme poslední rozjížďku a pak hurá na finálovky. Protože startujících nebylo moc, všechno rychle odsýpalo a okolo 15:30 byl závod ukončen.
Našemu teamu se dařilo. Radko dojel druhý a Radko jr. předvedl obrovské zlepšení díky nové vysílačce.

Radko
Nebýt opět závady na motoru, který mi v poslední finálovce přestal jet, tak by byl závod snad úplně bez chyby. Důvodem bylo zřejmě přehřátí motoru. Doma jsem ale vše odzkoušel a motor fungoval. Záhada. Pro další závod jsem se proto rozhodl nasadit klasický motor Johnson.

Klady:

  • pomalu se začíná dotahovat na své největší soupeře

Zápory:

  • přehřívání motoru


Radko jr.
První závod s novou vysílačkou. Před závodem jsem pomocí EXPA "ztupil" řízení. V průběhu závodu ještě došlo k vyššímu nastavení tuhosti (odporu) volantu a výsledek se ihned dostavil. Vždyť rozdíl mezi rozjížďkou a poslední finálovou jízdou činil 5 kol ! V přestávkách mezi jízdami jsem si ještě mohl pořádně potrénovat.

Klady:

  • veliké zrychlení, nové technické vybavení je znát 

Zápory:

  • o žádných nevím

 

10. 7. 2010, 60. závod HIT

Závod HITu jsme brali jako trénink na nedělní Cik - Cak. Z důvodů pracovních povinností se náš team se dostavil později a stihli jsme až 3 rozjížďku. Zatímco stroj syna fungoval na 100 %, můj stroj byl postižen množstvím závad. Celkově jsme po technických potížích obsadili 5 a 6 místo. Poznali jsme ovšem další skvělé nadšence z kategorie Hobby a popovídal jsem si i Igorem Vlahovičem.
Po závodech jsme zakoupili 1 ks LiPo baterie Corally 5200mAh a LiPo safe bag.

Radko
Nejprve jsem v rozjíždce doslova upekl motor - plechovka 17 závitů Carsson (i přes notně vylepšené chlazení) a přes chladič na motoru, který se dotýkal spínače se kryt spínače roztekl. Takže jsem musel opravovat. Napájet spínač, vyměnit motor (naštěstí mám jeden funkční v záloze), nastavit vhodný převodový poměr. Zde se ovšem ukázala kolegialita, kdy mi Petr Baxant okamžitě nabídnul pomoc v podobě náhradního motoru, pokud bych žádný neměl. Díky Petře. Také jsem ihned vyměnil pneu ARP, které jsem chtěl dojezdit. Auto se ovšem převracelo, proto jsem nasadil slicky Tamiya. V první finálovce jsem jezdil na 3 místě, ale zhruba v polovině časového limitu mi upadlo pravé přední kolo. Po rozjížďce jsem pro jistotu vyměnil všechny matice. Ve druhé finálovce se mi občas začaly ozývat pazvuky od motoru, proto jsem raději zvolnil a v klidu dokroužil. Ve třetí finálovce byly pazvuky už stabilní, proto jsem to už nehnal a snažil se i během mojí jízdy udělovat cenné rady synovi. Jak se ukázalo, jednalo se o příliš velkou vůli mezi pastorkem na motoru a ozubeným kolem na kardanu. Po závodech jsem proto ještě vyměnil pastorek na motoru a vše odzkoušel.

Klady:

  • velice dobrý trénink, naučil jsem se v časové tísni rychle analyzovat problém a vyřešit jej

Zápory:

  • u TB-01 bude problém s chlazením asi přetrvávat

 

Radko jr.
V rozjížďce mi auto klouzalo, proto jsme vyměnili pneumatiky, nasadili jsme slicky Take Off CS 27. Auto potom velice dobře sedělo. Snažil jsem se v průběhu finálovek příliš nepřekážet a jezdil jsem si to svoje. Na závodech tohoto typu jsem byl poprvé a proto jsem se z nich snažil získat co nejvíce.

Klady:

  • je to něco jiného než Cik - Cak, výborný trénink

Zápory:

  • vysílačka nemá nastavitelné expa, auto mi i při sebemenším pohybu volantem velice zatáčí

 

5. 6. 2010, 59. závod HIT

Náš team se rozhodl v rámci nově vyhlášené kategorie na Hitu, Hobby se těchto závodů zúčastnit.

Radko

Z důvodů pracovních povinností jsem přišel na závody až ve 12 hod. Přístřeší mi poskytla rodina Bábovských (díky kluci). Zjistil jsem, že jsme jenom dva účastníci. Ještě jsem stihnul jednu rozjížďku a potom se šlo na finálovky. V poslední, třetí finálovce mi přestalo jet auto. Myslel jsem, že to byla tepelná pojistka na regulátoru. Ale až doma jsem zjistil pravou příčinu. Utrhlo se mi vinutí na rotoru (měděný drát) a dostalo se mezi rotor a startor a motor se kousnul. Tak jsem objednal nový Carsson Poison, 17 závitů na MZ racingu.

Klady:

  • velice dobře jsem si zajezdil (postupně jsem se zlepšoval) a "pokecal" se stejně nadšenými lidmi.

 

 

 

Radko: 2. místo (390 bodů)

Radko jr.: 4. místo (377 bodů)