8. 5. 2011, 2. závod, Lípa, okna Schüco

08.05.2011 18:46

Přes obavy, zda-li počasí vydrží, odjel RCF team do Lípy na druhý závod Cik-Cak. Naštěstí v místě konání svítilo sluníčko, po dešti,který se občas přehnal nad Otrokovicemi a Zlínem ani památky a ani nefoukal protivný studený vítr. Celé odpoledne bylo krásně prohřáté, teplota nad 20°C, čili optimální počasí na závody.

Jako obvykle se závodilo na dvou tratích.
RZ č. 1, 3, 5 a 7 byly více na rychlost a část byla dokonce ve stínu, takže se všichni účastníci museli vyrovnat i s tímto ostrým přechodem.
RZ č. 2, 4 a 6 byly zase více technické - užší trať, kratší rovné úseky a velké množství zatáček.

Naše teamové stopky zde také absolvovaly svůj úspěšný křest, neboť Radko se ujal funkce časoměřiče na druhé trati (RZ 2, 4, 6).

Radko, vědom si svých špatných začátků začal 1. RZ opatrně, aby se vyhnul zbytečným chybám. To se mu podařilo a tak stačil jeho čas na 5. místo.
Také Radko jr. zajel tuto RZ bezchybně a ačkoliv na ní skončil poslední rozestup na předposledního byl opravdu minimální.

Ve druhé RZ Radko, i přesto, že chyboval a auto mu dokonce několik sekund leželo na boku, zajel poprvé v kariéře nejrychlejší čas. Snad za to mohla znalost trati díky svojí časoměřičské funkci.
Radko jr. pokračoval ve vyrovnaném výkonu a opět se vyvaroval zbytečných chyb.

Zatímco se v následujících RZ Radko jr. postupně zlepšoval a dokonce byl i 2x předposlední, u Radka byl progres zcela opačný a spíše se zhoršoval. To bylo zejména zřejmé na rychlých RZ (3,5 a 7), zatímco ne technických RZ (4 a 6) to tak patrné nebylo. Nakonec byl Radko rád, že uhájil svoji pozici před stále lépe jezdícím Tomášem Kovaříkem.

 

Radko
Rychlé RZ mi vůbec nesedly. Auto v nich mělo velice špatný grip, v zatáčkách bylo silně (extrémně) nedotáčivé. Do dalšího závodu musíme zapracovat na změně některých podvozkových částí, zejména tlumení.

Radko jr.
Na rozdíl od mého teamového jezdce, mi auto velice dobře sedělo, mělo neutrální vlastnosti. Takže mým cílem bylo pouze se zlepšovat, což se mi také dařilo.

 

Po skončení závodů jsme byli překvapení obrovským nánosem žlutého pylu (zřejmě z řepky olejné) na našich monopostech.

U našich monopostů je zajímavé, že ačkoliv jsou v podstatě identické (kromě přijímače), používají stejné nastavení i pneumatiky, je Radkovo auto mnohem tvrdší. Vysvětlujeme si to tím, že pružiny jsou z různých sérií no a drát u Radka jr. je měkčí.
Proto se také nedoporučuje (jak jsme se dočetli) používat stejné pružiny na jedné nápravě ze dvou různých výrobních sérií.

 

Celkové umístění po druhém závodu:

Radko: 8. místo, 23 bodů

Radko jr.: 22. místo, 2 body

Radko jr.: 3. místo, 55 bodů (v hodnocení mezi juniory)

RCF team: 6. místo, 25 bodů

—————

Zpět