9. 9. 2012. 10. závod, sportovní areál Březnice

11.09.2012 17:24

Ještě v sobotu večer před závodem teamový mechanik prováděl základní set-up regulátoru a prováděl běžnou kontrolu. Při té zjistil, že ze zadní části podvozku vychází blíže neidentifikovatelný zvuk. Následovala tedy rozborka. Byl zjištěn ulomený plast na krytu pastorků, který obepíná (fixuje) ložisko na kardanu. Toto se podařilo provizorně opravit. Po sestavení se ale závada opakovala. Při dalším zjišťování závady monopost přestal jet. Motor se ale točil. Následovala opětovná "rozborka", aby jsme zjistili, že se uvolnil "červík" na pastorku. Mechanik jej tedy utáhnul jak nejvíce to šlo a celý RCF team doufal, že se v závodě nepovolí.

Na Březnici nás čekalo krásné slunečné počasí.

Ještě před závodem bylo pro "sichr" provedeno dotažení "červíku" na pastorku. Po předchozích zkušenostech z Březnice a s ohledem na stále stoupající teplotu závodního povrchu, která byla pravidelně monitorována se RCF team rozhodl pro strategické rozhodnutí (které se ukázalo jako velice úspěšné) nasadit nové pneu (i když zde panovala obava, že na prvních RZ budou klouzat, protože nebudou patřičně zajeté).

U monopostu Radka byl také snížen výkon na 75%, neboť povrch je velice klouzavý a při nadbytku výkonu by monopost přecházel při akceleraci do smyku.

Úvodní 8. čas Radka a 13. čas Radka jr. ukázal, že nastavení obou monopostů je na daný povrch více než vyhovující. Po zjištění, že někteří jezdci zde nestartují a rychlých propočtech managementu teamu ohledně možného bodového zisku byla jezdcům dána strategie zaměřit se na čistotu jízdy a vyvarovat se zbytečných chyb.

Jako špičkové rozhodnutí se ukázalo po každé RZ důkladně očistit zaprášené pneu (voda + hadr) na monopostech jezdců.

Do druhé RZ byl i Radkovi jr. snížen výkon motoru a to na 95%.

V následujících RZ svedl velice napínavý souboj Radko s Vladimírem Kralíkem a Radko jr. s Jirkou Petřkovským, kdy se přetahovali doslova o sekundy.

V některých RZ se ovšem žádný z našich jezdců nevyvaroval občasných zbytečných chyb, ze kterých si ale vzali do další RZ vždy ponaučení.

O celkovém výsledku nakonec rozhodla poslední RZ, kdy oba jezdci jeli "pilu" a zároveň nechybovali.

Pro Radka se jednalo o dosud nejúspěšnější závod, neboť získal 2x 2. a 1x 3. místo v RZ.

Povzbuzen těmito výsledky se RCF team rozhodl zakoupit střídavý motor i pro Radka jr. Ukázalo se totiž, že se silnějším střídavým motorem je možné zvolit mnohem lehčí převod (lepší zrychlení, nižší spotřeba) a zároveň je vyšší top speed.

 

Celkové umístění po desátém závodu:

Radko: 6. místo, 112 bodů

Radko jr.: 14. místo, 56 bodů

Radko jr.: 4. místo, 210 bodů (v hodnocení mezi juniory)

RCF team: 4. místo, 168 bodů

 

—————

Zpět